Afgelopen jaar heeft ons op diverse gebieden uitgeput. De sociale kring is beperkter dan ooit, de winkelervaring is niet meer zoals het ooit is geweest en ook op werkgebied hebben er grote aanpassingen plaatsgevonden. Inmiddels zijn er een jaar verder en komt er licht aan het einde van de tunnel. Aan de hand van kleine versoepelingen lijkt onze vrijheid langzamerhand terug te komen; een situatie waar we allen al maanden naar streven.

Helaas zal het virus zich niet direct afstand nemen, waardoor de overheid zich bewust blijft van het risico bij elke versoepeling. Door alle hectiek is het belangrijk aandacht te leggen op de mentale gezondheid. Er wordt veel van ons verwacht. De druk neemt toe. Iedereen raakt vermoeid. Hoe is het mogelijk weer energiek te worden?

Voldoende ontspanning

De werkdruk heeft veel invloed op de mentale gezondheid in negatieve zin. Om de druk, buiten de werktijd, opmerkelijk te verminderen, is het essentieel minimaal een uur voor uzelf in te plannen. Stap in een heerlijke, opblaasbare jacuzzi met een wijntje of start met schrijven om emoties een eigen plaats te geven. Bovendien beschikt een opblaas bubbelbad over genezende effecten om de mentale stabiliteit weer terug te krijgen.

Structuur

Dagelijks worden we overspoeld met nieuwe informatie, waardoor ons brein veel te verwerken heeft. Om rust te krijgen, is het belangrijk structuur te vinden gedurende de dag. Door activiteiten regelmatig op een bepaald tijdstip te herhalen, zal dit een gewoonte worden, waardoor de rust langzamerhand terug zal komen.

Voldoende nachtrust

Het nieuws en de sociale media geeft door en door informatie over het virus; een situatie wat prikkels geeft. Om de stress te verminderen, is het verstandig het brein te laten rusten en beeldschermen voor het slapen uit te schakelen. Bovendien doet voldoende slaap wonderen.

http://opblaasbare-bubbelbaden.nl